Mycket har hänt sedan sist

Jag har inga bebisar längre. Stora barn då minstingen snart fyller 3.
Idag skulle jag beskriva dem såhär

Fanny- En tjej som vet vad hon vill och som talar om vad hon vill, hur hon känner och vilket humör hon är på. Oftast är hon glad men det vänder fort, för "mamma och pappa fattar ingenting" Hon är en prinsessa som hatar att borsta håret, väljer alltid kläder själv vilket resulterar i klänning som oftast. Hon är väldigt pysslig och enda gången hon har tålamod är när hon får använda finmotoriken genom att ex lägga pärlplattor, måla eller liknande. 

Hon har storlek 116 på kläder och 26 på skor. Fanny är väldigt framåt och oblyg i möte med nya människor. Hennes favoritfilm är Frost, hon dricker inte kolsyrade drycker och tycker inte om skinka. Får hon välja mat så är det makaroner och köttbullar som gäller.

Oscar - En kille med mycket spring i benen. Han är aldrig still förutom när han sover. Efter att ha fått operera adenoider bakom näsan så sover han numer väldigt bra. Han älskar allt som har med fordon att göra men leker även väldigt gärna med dockor tillsammans med sin syster. De är bästa vänner även om det är hemskt mycket syskonkärlek med lika delar bråk som kramar. Oscar är mammas pojke o jag följer mig som en svans om jag är hemma och ska helst sitta i mitt knä och sova på mig. Dock går det bra att lämna honom på förskolan och till andra utan att han är ledsen. 

Han har storlek 98/104 på kläder och storlek 25-26 på skor. Han äter det mesta men har sällan tid att sitta still och äta. Han har börjat vara utan blöja ibland och visa intresse för att gå på toa. Farfar är den stora idolen och han vill gärna hjälpa han med allt. 

Mina små kottar är verkligen det finaste jag gjort även om de kommer att få mig att åldras i förtid med deras påhitt och idéer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0