Sommar, sommar och sol

Underbara dagar vi haft i nu två veckor! Jobbigt bara för Oscar som inte alls tycker om värmen. Vi andra trivs som fisken i vattnet. Även om jag är nöjd nu så behöver det inte bli varmare i sommar. Alldeles lagom nu.

Igår fick Fanny premiärbada utomhus, i sin badbalja. Måste helt klart köpa en liten pool till tjejen.
Idag efter att vi varit en sväng till Ica så hann jag inte med. Plötsligt hade hon satt sig i badet igen.. Med kläderna på! Haha
Blöjan vägde nog minst 10kg bara den när hon klev upp igen.



Idag hade jag planerat in en dag utan måsten (utöver det vanliga) så när Fanny var lämnad på dagis och Oscar sov i vagnen la jag mig och vilade i en solstol på gräset. Fläktade riktigt skönt och jag kan nu stolt meddela att jag även fått lite färg på benen



När lillgossen vaknat fick han sträcka ut sig och sprattla i babygymmet i skuggan. Vilken hit!



Eftermiddagen fortsatte som vanligt utomhus. Bad, gunga och massa bus. Grillade hamburgare till middag. Mums!

Ja hoppas verkligen att vi får en lång och fin sommar i år. Finns bara en sak att klaga på, MYGGEN! Satan så jobbiga och många de är. Så fort solen börjar försvinna lite är det bara att gå in. Har redan miljoner med bett och det driver mig snart till vansinne.

Måste bara få berätta lite om min stora tjej. Hon är numer en hejare på att gå i trappor, både upp och ner vilket underlättar enormt mycket.
Hon behärskar även att dricka utan pipmugg (vilken jag inte kommit mig för att vänja av henne). Hon sover väldigt bra, hela nätter. Lite olika när hon somnar men stiger upp vid 7 oftast och det första hon vill göra på morgonen är att lyssna på musik och dansa.
Däremot är tålamodet obefintligt och går det inte som hon vill kastar hon sig på marken och skriker. Kastar med huvudet och slår med armar och ben. Ett satans humör!


Här spelar hon piano hos Kerstin som bor under oss.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0