Ingen rast, ingen ro

Vi startade dagen 05.45 efter en god natts sömn. Ja inte helt oavbrutet, Oscar vill ju ha lite mat emellanåt. Som frukost fick jag legobitar i olika färger snyggt upplagt på en prinsesstallrik. Dessa skulle sammans på med sked och gaffel och sedan läggas i en plåtburk..
Efter att ha lämnat Fanny på Solen och hennes vagn till farmors mor Gullan så rullade jag och lillebror till coop.
Typiskt att åka på avstämning efter storhandling deluxe..
Vidare hem, plocka och röja lite, tvättstugan, snabblunch till mig, mjölk till Oscar. Sedan till vårdcentralen för vägning och mammasamtal.

Dagens stora kille: 4805g, 56.8 cm

Farmors mor fick hämta Fanny då tiden på vc krockade med tiden för Fannys hemgång. Det hade gått bara fint och vi tackar så mycket för hjälpen!

Imorgon är det min och Fannys tur att besöka grannarna på Vc. Fanny på 18 mån kontroll på förmiddagen och jag på efterkontroll hos barnmorskan på eftermiddagen. Då kommer Gullan till undsättning igen för att vara med bustrollet. Vill inte så gärna ha med henne då hon inte kan låta bli att springa omkring och peta på allt. Oscar är ju mindre problem, i värsta fall skriker han lite men han tar sig ju iaf ingen stans.

Nu ska här börjas med nattning av en supertrött donna...






Förresten så har vi ju tydligen en "bebis" till i hemmet. Hon dyker upp på olika platser som bilstolen, babygymmet, matstolen m.m Väldigt tyst av sig men enligt dottern våran så ska hon matas och bytas på. Vi måste även hålla henne ibland och Fanny är oftast väldigt mån om henne.. Eller ena stunden kramas dom och nästa så håller hon henne i benen och dunkar huvudet i golvet...



Haha, hann inte publicera innan pyjamasdags.. Medans jag bytte på barn no 2 så lekte barn no 1 med Lego på ett lite annorlunda sätt





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0