Utan anmärkning, sjukstuga och just under 3kg

Mina sjusovare till barn ville att vi skulle göra morgon vid 5 imorse. Supermorsa som jag är tyckte det var en superbra idé. Sjuka och snuviga som vi är, alla utom lillebror, steg med glädje upp då.

Efter en välbehövlig 2 timmars powernap för hela familjen på förmiddagen fick vi skynda på lite innan slutbesiktningen på BB. Fanny fick vara hos sin kusin Olivia som också har samma sjuka som resterande på deras dagis. Tror inte de hade uppskattat ett sjukt barn bland alla nyfödda.
Fredrik var ju tvungen att följa med då jag inte ska bära babyskyddet och han vill ju också vara med och höra vad som sägs om lillebror.

Vi klarade oss båda två utan anmärkning. Lillkillen har bara 250g till födelsevikten. 2996g väger han alltså nu. En riktig tungviktare i jämförelse med sin syster vid samma ålder.
Kan inte minnas att hon varit så liten. Hon är ju helt plötsligt en stor tjej. Måste ha vuxit mycket när hon var hos farmor och farfar...

På fredag ska vi på bvc och få en ny vikt på liten.
Fanny ska få komma dit imorgon när hon haft feber i så många dagar. Idag är 5e dagen. Jag bad att de skulle kolla öron och hals på henne då hon verkar ha ont någonstans utöver förkylningen. Hon äter inte heller, inte ens vällingen går an.

Nu verkar hon dock väldigt pigg, men så är det väl alltid innan läkarbesök... Typiskt.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0