Storhandling och tjejkväll

Inte blev de någon sömn inte. Fanny hann göra morgon 05.30 precis då jag började känna att John Blund närmade sig. Trodde jag skulle vara heltrött men när hon var lämnad på dagis begav jag mig till Ersboda och storhandlade. Kan vara skönt att ha fyllda förråd här hemma så man bara behöver stödhandla lite i Sävar närmaste dagarna.
Blev även en sväng på Kapahl där jag hittade lite söta kläder till lillebror samt två par byxor och ett nattlinne till Fanny.
I jakt på flytdynor eller vad det heter åt lilla damen var jag in på Barnens hus men iom att det inte direkt är säsong för sådant så var det slut (köpte en pulka ist, haha), de tipsade om sportaffärerna. Närmaste Team Sportia hade inte heller, de i sin tur skickade mig vidare till badhusen. Åter i sävar var de stängt på badet men jag såg ju att de hade.

När middagen för Fredrik och Fanny var intagen invaderades hemmet av mammor och för ett litet tag även barn. Pappan och dottern hade då bestämt att de skulle utrymma och fara och bada. (Varför jag behövde flythjälpmedel)

Jag i min tur hade lyxen att Monika kom med både matvaror och lagade maten. Veronika hade med sig efterrätt. (Så kladdkakan som jag gjort ligger i frysen ifall nån kommer och fikar då lillebror är född). Även Ida var med och stog för det trevliga sällskapet.
Passade även på att få hjälp med att färga håret, så nu klarar sig det också en stund. Skönt!
En väldigt trevlig afton, alla behöver en stund utan barn ibland.

Hade en väldigt konstig känsla i magen när jag var på Coop. Trodde verkligen att nu kommer det att sätta igång, ont i magen och världens tryck neråt. Men det gick över en stund efter att jag kommit hem. Nu är allt som vanligt igen, känns bara lite i kroppen att jag jobbat på idag, styra tunga kundvagnar är ju rena döden.


Kommentarer
Postat av: Zalina - Olivias mamma & gravid

Vilken tur att jag skickade med 2 par föytdynor då :)

Svar: Ja, det är ju konstigt att det ska vara så svårt att få tag i bara för att det är vinter
Emma

2013-01-23 @ 09:12:45
URL: http://Zaliina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0