Sonen är här

Vi var på förlossningen just före 07 imorse. Fick ett rum, samma som då Fanny föddes, sal A.

Efter förberedelser och förseningar rullade vi in på operation efter kl 9. Nålar, bedövningar, tvättningar m.m senare så lades snittet och 09.45 fick pojken se dagens ljus. Gnyendes bars han iväg av barnmorskan med pappan i släptåg.

Jag fick snällt ligga kvar och bli ihopsydd. Det sliter och drar och är hemskt obehagligt.
Efter att ha fått se sonen igen en liten stund gick han och Fredrik tillbaka till förlossningen, som är mycket varmare, för att vänta in mig.

När det inte var så hemskt mycket kvar att laga ihop så började jag att känna tendenser till smärta. De tog en paus och lade lokalbedövning. Jag fick morfin och lustgas och då gick det bra, annars hade jag måsta bli sövd och det ville jag inte.

Tillbaka i sal A vid 10.40. Där väntade mina hjärtan, lillebror låg tryggt på pappans bröstkorg.
Äntligen fick jag hålla mitt barn. Så fin och helt prefekt. Han var direkt sugen på att testa amningen och det ska nog gå bra.

Efter att vi fått in fikabrickan och varvat ner fick vi fara upp på BB. Här är vi nu och njuter av nuet. Grabben ligger och sover på mina ben (som har kommit "tillbaka", snart kan jag nog gå igen)

Ja, i korta drag så har våran dag sett ut.
Välkommen till världen, 3245 g och 49 cm.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0