Julen 2012

Julafton firades hos Fredriks bror med familj. Totalt var vi 11 vuxna och 2 barn.

Vi kom lite senare än de andra då Fanny var på ett hemskt humör och somnade en stund innan vi skulle fara. Bättre att låta henne vila och vakna på rätt sida.

När vi kom dit iaf så hann vi fika lite glögg och massor av goda bakverk innan Kalle började. Sedan kom tomten. Fanny var inte alls så intresserad medans Olivia gärna hjälpte till att dela ut klapparna. Medvetet eller inte så prickade hon in rätt när hon vid ett par tillfällen kallade tomten för farfar.





Vi hade visst varit väldigt snälla för vi gick alla många fina julklappar. Fanny fick bla kläder, leksaker och ett par jättesöta uggs som hennes farmor köpt i New York.

När det var dags för middagen skickades de flesta upp på övervåningen tillsammans med barnen för att hålla sig ur vägen då det skulle dukas och fixas. Vi körde med knytkalas och det blev jättebra, nästan lite väl mycket mat bara.



Jag var dock väldigt dålig på att ta bilder under dagen. Dessa var nog allt. Finns fler på www.zaliina.blogg.se

Proppmätta och nöjda så fortsatte vi kvällen med julklappsspelet. Det gick väldans bra för mig till en början men slutade med att jag bara hade ett honingsverktyg kvar som stog högst på min sambos lista.



Glada och trötta for vi hem efter midnatt med en dotter som vaknat efter att ha sovit ett par timmar. Hon somnade ändå om ganska fort då vi kommit hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0