Åsnor, konstverk och nappsoppa

Ja, det trodde jag aldrig men med den kommande bebben så innebär det även att vi måste ha en syskonvagn. Mitt enda krav är att den ska vara hyfsat smidig och ha svängande hjul fram. Hade tänkt hitta någon billig begagnad på blocket.
Alternativ nr 2 var att köpa en ny Mountain buggy duet.
Det slutade med att Fredrik fick sista ordet så det blir en Bugaboo Donkey.
Väldigt fin vagn men jag har tyckt den varit i dyraste laget. Fick tips om att importera från England till rimligare pris, så nu är den påväg. Skulle dock ta 2-4 veckor om vi inte ville ha en beige.

Eftersom rött redan är upptaget av Fredriks brors familj och svart är lite trist så blev det en blå.



(bild lånad från google)

Vi fortsätter med det blå temat. Idag har Fanny målat en tavla på dagis. Jag är imponerad.



Mest imponerad att hon inte åt upp all färg och att hon engagerat sig i att leka med färgen.

Sist men inte minst så har jag bestämt att lillebror SKA ta nappen. Är så svårt när de inte har något som kan lugna och trösta lite. Särskillt på natten. Igår kokade jag soppa på alla olika modeller så att han ska kunna hitta någon han gillar.



I övrigt så går dagarna ut på att få ordning och reda överallt. Vill ha allt under kontroll då vi far till förlossningen. Nu är det nära!




Kommentarer
Postat av: Carola

Så spännande! Och vilken fin vagn!! Hade två olika syskonvagnar, båda var vedervärdiga att ratta runt med. INgela hade en babytravel och den var helt ok, ser faktiskt lite lik ut den ni valt fast er verkar lite "coolare" ;-) När är det dags för lillebror att kika ut??

Svar: Fördelen med denna vagn är att om bara ett barn är med så skjuter man ihop den till en singelvagn. Jag hoppas vi ska bli nöjda. Lillebror är inte långt borta men håller lite på när eftersom man aldrig kan vara helt hundra på att det blir som planerat. Men jag lovar att ni får veta när det är klart.
Emma

2013-01-21 @ 18:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0