Fartfylld fredag

Perfekt synkade. Inatt tog jag på mig att ta båda barnen och naturligtvis vaknade båda samtidigt, den ene höll på att svälta ihjäl och den andre var helt hysterisk. Förmodligen ont i munnen eller öronen. Somnade om efter en alvedon lutandes mot mig medans lillebror fick mat. Sedan vågade jag inte flytta på mig så jag förblev sittandes med en sovande Fanny på ena sidan och en mätt lillebror som somnade på andra sidan. Blev inte mycket sömn och lätt ont i nacken då vi gjorde morgon.

Fanny fick äntligen komma sig till dagis på prov. Hon fick vara kvar hela dagen. Full av energi och inga tecken på att vara sjuk. Dock sov hon som en klubbad säl då jag skulle hämta henne.

Jag och lillebror hade stämt träff med Ida, Monika och flickorna på öppna förskolan på förmiddagen. Sedan blev vi bjudna på lunch hos Ida. Ett kort avbrott för bvc-besök och hämtning av Fanny för att sedan tillbringa eftermiddagen på samma adress.

Fanny och Tyra verkligen leker bra tillsammans nu. Skrattar och har roligt och är så söta. Försökte utan framgång få en bild då de hand i hand sprang omkring.



På bvc gick det också bra, fick en tid för vägning bara då de inte fanns någon tid för inskrivning förrän torsdag nästa vecka. Killen väger iaf 3235g, alltså bara 10g från födelsevikten. Helt godkänt då han idag blir en vecka gammal.

Nu sover båda barnen så jag ska snabbplocka undan lite sen åker godisskålen fram...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0