Motion, motivation, metod och milen

Hoppas motivationen håller i sig. Kommit igång riktigt bra med både motion och ändrad kost. Följer strömmen och testar 5:2 metoden. Fastedagarna går riktigt bra, känner mig inte alls speciellt hungrig och fördriver tiden med att röra på mig istället.

tis-tors går jag i raskt tempo (oftast för att jag är lite stressad) den korta biten (1km) till och från Fannys dagis. Många bäckar små det blir ju 4km per dag. Försöker hinna med något "tyngre" pass i veckan också. Cykel eller löpning.

Springer fortfarande samma korta sträcka på 1,8km men funderar på att öka upp det ett snäpp nu när jag fått liiite kondition.

I veckan har jag gått långpromenader utöver hämtning och lämning. Mellan 5-drygt 7km. Cyklat en provtur med hyfsat tempo 1 mil, sprungit 1 gång. Det gäller ju att pusslet hemma fungerar också.
Målet är att ha rört på mig ungefär 1 mil per dag.

Helt orimligt ska det väl inte vara att lyckas med utmaningen mellan Lollo och mig att gå ner 10kg till jul.

uppdatering kommer (både om det går bra eller dåligt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0