Kraftig missbedömning

Tror att jag kan kalla mig tidspessimist iaf de senaste dagarna. Har alltid tagit i för mycket gällande tiden och tror att vi inte hinner nånting när vi i själva verket har väldigt gott om tid.

Imorse skulle jag bara snabbt hinna ett varv i tvättstugan innan promenaden till dagis så jag tog till lite extra. Detta resulterade i att vi fick gå en extra runda igen för att inte vara 20 min tidiga.
Efter lämning av storasyster kopplade vi om vagnen, fick sällskap av Zalina och Colin. Gick snabbt hem och hämtade diverse glömda saker, sedan till Ica och vidare till Ida. Mammafika hos hennes granne idag (mina nya lånade mammor då jag inte har några egna på gatan).
Mycket trevligt!
Hade även turen att bli bjuden på lunch hos Ida (vardagslyx deluxe).

När det blev dags att gå för att hämta Fanny igen blev himlen alldeles svart och det började regna. Neeej inte idag också, förra veckan traskade vi i spöregn. Ringde Fredrik som kom med bilen och trot eller ej men nu när jag skulle slippa gå i regn så blev himlen klarblå och inte en droppe regn. Typiskt!
Nåväl, tog bilen och hämtade Fanny...
Kraftigt fel på väderbedömningen med andra ord.

Fruktansvärt härligt väder så vi lekte ute en stund och det var nästan omöjligt att få med sig tjejen in sen. Mutade med en av hennes favoriter till middag.
Raggmunkar! Oj vad hon åt.

Efter middagen packade jag skötväskan, klädde barnen och satte de i vagnen. Vi gick för att hälsa på Westerlund på Brånet.
Fanny lekte med vovven och hade jättekul, Oscar sov mest hela tiden.
Sen på med pyjamaser, ner i sovsäcken i vagnen. Mysigt värre och min tjej somnade ganska snart, så även grabben.
Parkerade kärran och bar Fanny i säng och där sussar hon sött än.

I lugnet har jag nu gjort bort det tråkigaste man kan göra en månad, betalat räkningar. Vill göra bort det på en gång, hatar att ha det framför...
Nu ska det bara snabbplockas lite sen är det H to the ELG


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0