En vecka i Gauto

Igår kväll kom vi hem efter att ha varit 10 dagar i stugan. Är väldigt nöjd med vädret vi hade, betydligt bättre än jag väntat mig. Solen har tittat fram alla dagar även om det de flesta dagarna mulnat på mot eftermiddagen.
Vi har pimplat, åkt pulka, ätit gott, följt sm slutspelet i hockey, myst och bara varit.
Ingen fisk har vi fått men vad gör det när det är sol.

Barnen har skött sig bra, sov nästan hela vägen upp. Fanny har dock varit lite hård i magen vilket resultat i en del ledsna miner. Hon fick även en del choklad av morfar, detta ledde till att hon kräktes under natten och sedan var hon inte så intresserad av chokladen mer..
I övrigt har det gått bara bra. Fanny var vaken hela vägen hem men tröttnade inte förrän vi hade ca 5km hem.

Utvecklingen hos dottern har gått fort fram under veckan som varit. Lyckan över att kunna kliva upp ur sängen själv. Då hon vaknat på morgonen har hon krypit ur sängen, satt sig på golvet med sina leksaker och låtit mamma ligga kvar en stund till. Sedan har hon tänt taklampan, pekat på skötbordet och sagt blöja, blöja!
Hon kämpar med talet men sjunger mest.

På måndagen fick vi besök av lollo och Magnus med barn. En härlig dag då vi bara höll oss runt stugan, gjorde våfflor över öppen eld och drog Fanny och Moa på bob och pulka. Oscar sov i Grys vagn större delen och Gry själv vilade gott i pappans famn. Det skiljer 4 mån mellan de äldre barnen och endast 1 dag mellan de yngre. Tyvärr är jag sämst på att komma ihåg kameran...

Ett annat missöde som inträffade var på vägen upp. Jag hade packat våra kläder och grejer i plastväskor med dragkedja så de skulle kunna stå på släpet men så hade det läkt lite bensin och även om inte kläderna kommit i direktkontakt så luktade det mesta ganska mycket. Det var mest mina och Oscars kläder som blev "förstörda". Fick dock snälla Anna i Adolfström att tvätta en maskin åt oss och sedan tvättade jag en annan hos morbrorn i Laisvall. Allt ordnar sig.

Så nu har jag hur mycket tvätt som helst att ta itu med då ALLT måste tvättas upp.



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0