Öroninflammation

Började inse att det nog kunde vara ont i öronen. Så efter samtal med vc, fick vi komma direkt och träffa doktorn. Mycket riktigt, öroninflammation. Dock skulle det inte gå att göra något åt utan de skulle förmodligen gå över om en vecka eller så.
Var sugen att be denne doktor ta hand om Fanny på nätterna fram tills att det blivit bra så ska vi se hur roligt han tycker det är med en unge som gallskriker hysteriskt från läggdags till morgon. Har han tur kanske han får ihop en timme eller två med sömn..
Nånting borde det väl finnas. Pencilin skulle hon inte få, för i Sverige har vi så snälla bakterier så det är ovanligt att det blir värre och sprider sig.



Kommentarer
Postat av: Louise

Stackars liten!! :( Det förklarar nog en hel del av hennes skrik...
Jag hatar att höra det själv men: Det går över!!
Här har Moa äntligen börjat sova ganska bra, för det mesta, men nu håller bebis mig vaken med sina gymnastiska övningar hela natten... I natt hade jag dessutom sånt sendrag i vaden att jag har träningsvärk idag!!
Aldrig är man nöjd...

Svar: Jo visst går det säkert över så småningom men de är ett litet barn vi pratar om. Förklara för henne att Nä du får så lov att ha så ont att du inte kan sova. någonting Norge de väl finns att göra även om de vägrar ge penicillinkur.
Emma

2012-10-30 @ 14:06:32
URL: http://elima-lindqvist.blogspot.com
Postat av: Josefin

J*vla doktor. Kan väll gå över och lämna henne där nån timme under doktorns arbetstid, så kan ju du gå hem och vila en stund :)
Nä tyvärr har de börjat va mer restriktiva mot att skriva ut penicillin.

Svar: Finns en kvällsöppen vc på ålidhem. Börjar hon skrika ikväll så åker jag dit med henne så får dom lov att göra nått så vi får sova.
Emma

2012-10-30 @ 14:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0