Aktivering

Känns både och att min lilla ska skolas in på förskolan på måndag. Hjälp vart tar tiden vägen.Det som känns bra är att hon får komma ut och leka med andra barn, aktiveras lite grand. Jag känner mig just nu som världens sämsta mamma då jag är så fruktansvärt trött hela tiden och inte orkar busa, leka och hitta på tillräckligt med aktiviteter för hennes enorma energi.Det märks att hon är understimulerad då hon bara hittar på nya bus hela tiden.Fönsterlampan i köket får inte lysa, gör den det så kryper hon förbi och drar ut kontakten (när den slocknat far hon vidare). Mina LED-blockljus får inte stå på sin rätta plats. De ska tydligen ligga i vedkorgen eller någon annan bra plats.Kuddarna i soffan får absolut inte vara i soffan, de ska ligga under vardagsrumsbordet eller i hallen, på köksgolvet eller i hennes rum.Skorna får definitivt inte stå på skohyllan, det är ju mycket bättre att bygga en hög av dem framför ytterdörren eller förvara dem i vardagsrummet. Varför inte lägga dem i soffan istället för kuddarna, eller på bordet där blockljusen ska vara.Att tömma skåp och lådor på dess innehåll är också en favorit. Alltid uppskattat av mamman. Lekrummet är alltid i en enda röra, mamma plockar in en sak och Fanny tar fram tre. Är dock enda stället som är helt acceptabelt att härja fritt i och då är det ju inte lika kul.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Här är de också grejer överallt och saker på udda ställe. Som exempel så frågade Johan mig varför jag lagt en av Eskils bilar i skafferiet.. Lovar att de var inte jag som lagt den där. Hör nog till deras ålder.

2012-11-16 @ 21:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0