Mycket sen sist

I Fredags lämnade jag halva familjen hemma, packade in mig och lillebror i magen i bilen och begav mig till mina päron i Piteå. Lördagen klev jag och mamma upp tidigt för en tur till utlandet med destionation Torneå. Ett par vinterskor till Fanny rikare gjorde vi även ett stopp på Svenska sidan. IKEA Happaranda, även lite annan shopping.
 
Så efter en heldags shopping plus ett par timmar i bil så var både kropp och knopp helt slut innan jag äntligen fick tippa omkull i soffan. Låg där och tittade på när mamma adventspyntade, innan det blev en väldans tidig kväll.
 
Resan hem på söndagen var allt annat än rolig, tog en timma mer än vanligt. Fick köra ett par mil i SNÖKAOS. Meterhöga snödrivor, drevsnö, oplogat och kräksnö. Trafiken stog i princip stilla, vägen var nästan för smal för att mötas två på och vi kröp fram i 20-30 km/h då du inte ens såg om du hade någon bil framför dig pga av snöandet och snörök. Nåja det blev bättre och tillsist var jag hemma.
 
Idag har jag suttit en bra stund på NUS med dropp, behöver tydligen en riktig järnboost. Så två ggr i veckan ska jag nu hädanefter på vårdcentralen och få mitt dropp.
 
Ett besök på Arbetsförmedligen efter sjukhusbesöket, kötid på 1,5h. Fick ringa Fannys dagis och meddela att jag skulle bli sen, vilket gick bra. Ca 30 min längre dag blev det för henne men det gjorde inget för hon hade precís vaknat när jag kom och hämtade upp henne.
 
Nu ska vi bara mysa, jag, magen och min dotter. Pappan jobbar kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0