Julklappsshopping, vaknatt och skitväder

Natten var en katastrof. Fanny vaknade 00 och i samma veva sa jag godnatt till mor och far men lovade att jag skulle väcka mamma om liten inte ville sova och jag blev trött. 03 kunde jag knappt hålla ögonen öppna och Fanny var helt bestämd på att inte sova alls den natten så jag väckte hennes mormor. När hon sen klev upp och jag äntligen skulle få sova så slog det helt om och jag var klarvaken, övertrött så det gick inte att sova. Satt och pratade med mamma och det var ju trevligt eftersom vi inte träffas så ofta.
 
04 somnade äntligen lillskrutten och 05 kunde jag äntligen somna själv också, jag och mamma i varsitt hörn av soffan. 06 vaknade Fanny igen, helt hysterisk. Somande efter vissa om och men hos sin mormor. 09.30 vaknade vi (inte Fanny). Attans vi som tänkt vara på stan 10 för att göra bort julklappshandeln innan ALLA vaknat och tagit sig ut. Vi skyndade oss och gjorde oss i ordning och före 10 var vi iaf iväg. Fanny fick vara hemma med sin far och morfar.
 
Pjuuu säger jag bara, tokblåst å blötsnö i stan, tur att man kan hålla sig mestadels inomhus. Jag fick iaf klart alla julkappar utom 1½ så det känns bra. Efter en heldag med lite sömn och shopping är jag helt slut i kropp och knopp. Lillan har just somnat, då hon vänt på dygnet, ska snart joina henne i drömmarnas värld. Ska bara varva ner i lugnet och ensamheten. Mamma och Pappa for hemåt igen på eftermiddagen och Fredrik är i garaget.
 
Hade tagit lång tid för mina päron att ta sig hem pga all drevsnö och snörök. Det finns en nackdel med vintern.
 
Så ja, GOD NATT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0